tisdag, april 13, 2010

Skissböcker...

Alla scrappare har nog någon form av skissbok tror jag. I början tyckte jag att det var lite överskattat. Det fanns/finns ju så mycket fina skisser på nätet. Fast efter ett tag blev jag mer och mer sugen på att rita lite egna också. Ville ju prova om "jag hade gåvan" ;) Sagt och gjort, en skissbok fick det bli. Hade en bok med blanka sidor liggandes hemma som jag tog. På utsidan fanns en bild på Lotta på Bråkmakargatan. Den fick duga. Efter ett tag kända jag att inte vill jag ha Lotta på omslaget utan något som var lite mer åt scrap-hållet så jag klädde helt enkelt om den. Här är resultatet:


Ganska snart insåg jag att gärna ville ha med mig boken lite överallt. Fast jag tyckte den var lite stor att dra med mig. Ändå är den bara som ett halvt A4-papper. Men så en dag när jag surfade runt lite för att söka inspiration hittade jag ett blogginlägg som visade hur man kan göra sin egen lilla skissbok. Det snappade jag på direkt och så här blev min egen tillverkade bok. :)


Denna lilla bok följer med mig nästan överallt nu. Så när jag får en ide´ kan jag direkt rita ner den som en lite mindre snabbskiss. Sedan när jag kommer hem kan jag föra över och utveckla skissen i min "stora" bok. Självklart ritar direkt i stora boken också men jag gillar att ha den lilla till hands överallt.

Givetvis ska ni få länken till blogginlägget. Den kommer här:

http://www.kwernerdesign.com/blog/?p=2135

Berätta gärna hur ni gör när en ide´kommer över er.

Ha de´

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken fin blogg du har.
    Jag älskar sagan om Gruffalon. Men även Julia Donaldsons andra böcker. Hon är en fantastisk författare.
    Jag ska hålla utkik efter din sagolåda.
    Ha en bra dag.
    MVH Liz - Fröken Flano

    SvaraRadera
  2. Tackar så mycket... Får nog ta och spana in hennes övriga böcker också. Kan kanske bli fler sagolådor ;)
    Ha de´

    SvaraRadera