fredag, april 23, 2010

God Jul ;)

Bättre sent än aldrig. Tyckte vi behövde lite julkänsla nu när våren är på väg. ;) Skojar bara... Men jag har faktiskt scrappat lite foton från i julas. En LO var till barnen. Och så här blev det.

Den första LO:n blev röd och den ville dottern ha så det fick hon väll då. Den andra fick bli grön och den gick då till sonen. Den blev så här:


Material som jag använt är:

  • Röd och grön cardstock. Både som bakgrund och som fotomatta. Tvärtom i färgerna m.a.o.:Röd bakgrund = grön fotomatta och grön bakgrund = röd fotomatta. Enkelt eller hur?
  • Prickig fotomatta är Classic Collection, Multi Fun av Karen-Marie Klipp.
  • Pappret med granarna och det som jag skrivit på är fram och baksida av BoBunny:s "a gift of love".
  • Blommorna vet jag ej märket på men de är chalkade i LipstickRed och OlivePastell. Där efter har jag "färglagt" med stickles: XmasRed och Green. De vita blommorna har fått en släng av FrostedLace.
  • Stämpeln är från Kortmakaren och heter Tomas. Tror det är "Tomas gäspar" eller liknande.
  • Boktäverna är BasicGrays Delilah, "milk choklate chip" på den gröna LO:n och "dark choklate chip" på den röda. Dessa har fått lite PearlMakers Creme på sig. Har även duttat lite peals i övrigt också.
  • Julgranarna är inhandlade hos vår lokala pysselbod.
Blev ni inpirerade att julpyssla nu ;) Inte!!?
Tro det eller ej men det kommer snart fler LO från i julas. De blir inte så juliga utan handlar mer om en speciell julklapp.
Så länge säger jag...

Ha de´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar