onsdag, mars 03, 2010

Tummesagan...

Här kommer en liten rapport om Tummesagan jag håller på med. Boken jag ska gör som sagolåda är "Tummen får en vän". Den ser ut så här.

Har till en början inrett en skokartong till Tummen och hans mamma. Tapetserat och "satt in" ett fönster. Tummen har jag köpt (minns ej var) och Tummens mamma har jag sytt själv i rosa filttyg. Använde Tummen som mall och ökade på lite som jag tyckte kändes lagom. Så här blev det när de sitter i sitt "hus".


Och en liten närbild på Tummen och hans mamma...
Till sagan har jag också en larv, en padda, en spindel och en potatis.
Larven kommer ifrån barnens leksaker och är en "Magisk Mask" som satt fast i en tunn nylonlina och som kunde "krypa" över händerna. Var lite poppis ett tag när barnen var små.

Paddan har varit en nyckelring där jag klippt bort öglan som ringen satt i. Inhandlad på Stormarknaden här i staden.

Spindeln är en chenillespindel inhandlad på någon av Panduros reor för många år sedan. Tror jag skulle ha dom till nån av barnens Halloween-fester. Dom såldes i en kartong med åtta i

Potatisen kommer från ett kit med leksaksmat i plast. Tror det är från BR.

Det var lite av de saker som ska vara med i sagolådan. Återkommer med fler saker inom en snar framtid. Det är ju lite man behöver leta upp, antingen hemma i gömmorna eller ute i handeln. Vissa saker får man ju även tillverka själv. Vilken tur att jag tycker det är så roligt att pyssla med sånt här. Dumt vore det annars. ;-)
Ha de´

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera