torsdag, januari 02, 2020

Spherobollar och studiedag!

Jag provar just nu spherobollar här hemma inför en kommande studiedag där jag och en kollega ska hålla i en del av dagen. Vi ska bl.a. prata om adekvat digital kompetens i förskolan. Samt ha lite workshop med spherobollarna. Det blir andra gången jag och min kollega håller i en del av en studiedag. Sist hade vi en halvdag ihop med en kollega från en grannförskola. Detta `får´ vi göra eftersom vi är så kallade IKT-stödjare i vårat rektorsområden. I det uppdraget ingår bl.a. att utbilda och handleda våra kollegor i digitalisering. Väldigt roligt och utmanande måste jag säga.
Så nu på kommande studiedag ska vi alltså prata om adekvat digital kompetens bland barn och personal på förskolan. Vad det innebär för dom i deras arbete med barnen och för dom själva i sitt arbete. Samt att de ska få prova på spherobollarna. (Innan har vi haft workshops med bl.a. green screen m.m.)
Så nu måste jag uppdatera mig i hur dessa smått hysteriska bollar fungerar så jag vet det när det väl gäller. Retfullt vore det ju annars...

Ha de´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar