lördag, september 07, 2019

Manifestation för Kulturskolan!

Idag har jag manifesterat för Kulturskolan i vår kommun. Blir så trött på att det ska sparas så mycket på skolans bekostnad hela tiden. Och nu vill man lägga ner/begränsa delar av Kulturskolan också. Så tragiskt. Så idag var det en manifestation för detta med demostrationståg genom staden, tal av bl.a, Micke Gunnarsson och Sonja Stranne, ordförande i Lärarförbundet Ronneby.
Jag har så fina minnen från alla projekt vi haft på förskolan i samarbete med Ronneby Kulturskola. Så som konstteman, skräpskulpturer, pinnkonstverk, temajulgranar, inspirationskvällar för personalen, teatrar m.m. m.m.. Listan kan göras lååång! Och jag håller alla tummar och tår för att de får vara kvar i vår kommun.
Nedan finns lite bilder från dagen som jag delat på min Facebooksida.




Ha de´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar