lördag, januari 08, 2011

Under min trapp...

Så här ser det ut i pysselhörnan under min trappa just nu. Många saker på gång. Både som jag själv ska färdigställa och saker som är köpta färdiga och väntar på att bli använda. Så brist på sysselsättning har man ju inte ;)

Många saker blir det =)
Har en viss förmåga att samla på mig lådor av olika slag till diverse projekt. Det kan ju vara bra att ha.

Ord- och Matteburkar

"Ord På Burk" och "Matteburkar" är färdiga material som kan användas på många olika sätt. Handledning finns som bok eller häfte. Boken till "Matteburkarna" får man beställa separat medans ett häfte med handledning följer med "Ord På Burk". Jag har köpt mina här hos LekaLäraLeva.

Lite blandat smått och gott.

Här ligger en liten spindel och väntar på att få ett nytt gummiband så den kan hoppa vidare. I den blå påsen ligger hans tre kompisar. Ibland kommer de till barnen på förskolan för att leka. Då brukar vi träna prepositionerna och spindlarna får gå framåt, bakåt, sitta på huvudet, bakom ryggen, bredvid kompisen m.m. m.m. I den röda väska ligger tre möss, en grön orm och en blå hund från IKEA. De har sällskap av mullvaden från sagan "Det var det fräckaste". Dessa ska så småningom bli sagolådor är tanken. Har inte bestämt när detta ska ske bara... ;)

Former och ett troll.

Sagan om de "Tre bockarna Bruse" ligger också och väntar på att bli klar. Bockarna kommer från Schleich och trollet har jag beställt och köpt av Anna på Sagoverkstad. Hon gör helt underbara sagopåsar som brukar vara till försäljning. Kan rekomendera ett besök på hennes blogg. =)
I den vita, runda väskan ligger en Formdocka från Mirella. Den ska snart få färg och bli ihop monterad. Och på tal om Mirella-dockor...

Blivande dockor.

Har en låda med några dockor från henne. Bland annat en morot och två grodor. (Märks det att jag gillar dessa dockor? Neeej... ;) ) Även dessa ska snart få färg och bli färdigställda. Min kollega och jag ska träffas och pyssla med detta en dag. Hon har nämligen också några grodor att sätta ihop =)
Ja...Så ser det ut hos mig för tillfället. Ska bli så roligt att få sätta igång med detta. Ska bara bestämma i vilken ände jag ska börja. Vill ju göra allt på en gång och helst med det samma samtidigt...Hmmm...Ett ganska angenämt problem egentligen. Eller vad tycker ni? Vi får väll se vad det blir i nästa inlägg =)

Till dess säger jag bara...
Ha dé

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för de fina orden.
    Ett litet tips ang mirella-dockor: se till att det ofärgade skumgummit ligger i mörka lådor. Annars får det en blaskig gul färg på sig. Jag har gjort det misstaget en gång...

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Anna. Vet att de rosa kuberna blir hudfärgade i dagsljus men hade ingen aning om att de vita blev missfärgade. Tur att de ligger i en låda då =)
    /Jakaranda

    SvaraRadera