lördag, oktober 30, 2010

Formväska

Igår var jag och hämtade mina små pappersväskor som jag beställt i vår lokala hobbybutik, Bittes Pysselbod. Tack till Bitte som alltid är så glad och trevlig när man kommer. Väskorna finns också hos Panduro.
Ska använda dom i vårt matteprojekt på förskolan. Om det kan ni läsa på http://knattematte.blogspot.com.

Blivande formväskor.
Har inte riktigt bestämt mig om det blir den lilla eller stora väskan som ska användas. Men tanken är att jag ska använda väskan till former. Tex. kan den innehålla logiska block, klossar i olika former, bilder med formerna, kort med orden av de olika formerna som cirkel, kvadrat, rektangel, triangel, pyramid osv. Vi får se vad jag kan hitta på.
Tänker dekorera/altra väskorna på ett roligt sätt så man kan se vad de innehåller. Mmmm....lite att klura på. Men jag har en ungefärlig bild av hur jag vill ha dem.
Resultat kommer att visas så småningom.

Ha en bra dag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar