fredag, september 17, 2010

Lite pyssel...

Här kommer lite pyssel som jag gjort bara så där. Kan ju inte sitta med näsan i läxböckerna hela tiden ;) Ibland måste man göra lite kreativa saker också.
Denna lilla snigeln ska jag i och för sig använda i mitt  tittskåp som skall användas i arbetet med barnen på förskolan. Och eftersom jag inte hittade någon färdig snigel så fick jag tillverka en utav randiga piprensare. Dessa är inköpta på Ö&B:s hobbyavdelning. Lite klurigt var det och det gick åt några piprensare innan jag var nöjd...men till slut så =)

Lilla Snigel
När jag ändå höll på så blev det en liten humla också...Bara sådär. Denna lilla filur hänger nu mera i svärsonens bil eftersom han blev helt förälskad i den och ville ha. Självklart fick han den =) Humlan är tillverkad av en randig pompom-boll, grön ståltråd, plastögon och tyg från klänningen av en liten julängel som jag fått från tidningen Amelia i julas. Pompom-bollarna och ögonen är även de inhandlade på Ö&B.

Liten humla
Ja, det var allt för denna gång. Kanske blev ni lite sugna på att göra egna sniglar och humlor? Vad vet jag? Lycka till i sådana fall. Och hoppas ni blir lika nöjda med era som jag blev med mina =)
Ha de´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar