onsdag, september 08, 2010

Gruffalon...

Äntligen...Nu är min sagolåda om Gruffalon klar. Det tog tid men här är den nu. Det som har dragit ut på tiden är att det har varit så svårt att hitta en räv som jag tyckte passade. Antingen har den varit för stor eller för liten eller bara allmänt "ful". Så efter mycket sökande och letande fick jag ge upp...Jag beställde en i vår leksaksaffär i stan. (Fast jag egentligen hade tänk mig den lite annorlunda.)
Men här kommer resultatet och en liten repetition av de olika figurerna från sagan:

Musen
Först ut har vi huvudpersonen i boken, Musen, här med sin goda nöt. (Barnens gamla nyckelring fick offras här.)

Räven
Musen träffar på räven som vill äta upp honom.(Kommer från Schleich)

Ugglan
Han möter också en uggla som är hungrig. (Även den från Schleich)

Ormen
Ormen kommer slingrande....(Inköpt på någon semesterresa)

Gruffalon
Och till slut träffar Musen på Gruffalon.(Inhandlad från Barnens Bokklubb)
Hela sagan utspelar sig i den här skogen...

Skogen
Skogen har fått en gång av riktig grus...(Hämtad från gården på vår Förskola)

Grusgång
Och till slut har vi alla samlade i lådan med Sagan om Gruffalon.


Nu återstår bara att läsa hela sagan för min barngrupp och se vad de tycker om den, med figurer och allt. Bra hoppas jag. Vad tror ni?

Ha de´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar