torsdag, december 08, 2011

Har faktiskt pysslat liiite... ;)

Tro det eller ej... men jag har faktiskt pysslat liiite så här innan jul. Har inte varit mycket tid över till pyssel egentligen. Men härom dagen hade jag tänkt baka lussebullar och gav mig iväg för att köpa kesella, det var bara det som saknades hemma. Men väl i affären var kesellan slut... =( Hur kan detta hända? Fick höra senare att butiken glömt beställa hem...Klantigt! I vilket fall som helst blev jag lite sur och åkte hem och satte mig i pyssel rummet istället. Och här kommer resultatet:

Tomteask som jag har framme vid vår adventsljusstake. En ask med bär som dottern la beslag på =)

Den lilla tomten på den första asken fick jag med i tidningen Amelia Jul. Pappren kommer från Bo Bunny - Father Christmas Colletion, 6"*6". Bladen/kvistarna är stansade med en stans från PunchBunch och bären hittade jag i mina gömmor.

En "frostigt" blå ask. En lite "modernare" svart ask.
Efter att bilderna togs har den blå asken blivit blingad med Stickles - Frosted Lace för att se ännu lite frostigare ut. Bladen/kvistarna är stansade med samma stans som ovan. Och pappren kommer från  DCWV - the Winter Combo, 6.5"*4.5". 
Det svarta bandet men julmotiv är inköpt på Maxi Stormarknad, God Jul-texten är en bit present-snöre från samma butik och det svarta pappret är en blank cardstock som jag tyvärr inte minns namnet på.

Och så här ser alla askarna ut på baksidan.
På baksidan av alla askarna har jag satt en cirkel med stämpel från http://bertastamps.se/  och sedan skrivit mitt namn i mitten. Just denna baksida tillhör den blå asken och är samma papper som framsidan.
Hoppas att jag inspirerat er lite till att gör juliga tändsticksaskar till jul =)
Ha de´
(Ps.Vet inte riktigt vad som hände med storleken på texten i detta inlägg... Kan inte få det "rätt"... Konstigt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar