![]() |
I hallen började vernissagen med vårt skrotbygge som barnen gjort tillsammans med en bildpedagog från Kulturcentrum i vår kommun. Mycket roligt och uppskattat bland både barn och vuxna. |
![]() |
Lite information om hur skrotbygget gick till. |
![]() |
Sedan kom lite tillbakablick från höstens arbete med att mäta hur höga barnen var och hur långt de kunde skutta. Eftersom vi hade kanintema så jämförde vi med kaninen. Hur hög den var och hur långt den kunde hoppa. (Läs mer om det här: http://knattematte.blogspot.com/. Länk till vår förskolas blogg.) |
![]() |
Vi har tillverkat ett träd av hönsnät, tidningspapper och tapetklister. Det ska föreställa mitt tittskåp från Förskolelyftet. På väggen hänger barnens begynnelsebokstav från deras namn. Dessa är tillverkade av pinnar som barnen fått plocka i skogen och sedan fått "pussla" ihop och limma. Till höger syns en hylla med kaniner tillverkade av tidningspapper, tejp och gips. Dessa gjorde barnen i och med kanintemat. |
![]() |
Bild på när vi blandar med grundfärgerna. |
![]() |
Lite barnlitteratur som handlar om mattematik eller bokstäver. Här syns även cd:s som vi använder vid rytmik-, sång- och rörelsestunder. |
![]() |
Lita av all litteratur som vi vuxna använder oss av i vårt arbete. |
![]() |
Foton på barnen när de har tillverkat sina stentroll. Plus en trollramsa och sagan om Stentrollet. |
![]() |
Alla fina stentroll. |
![]() |
Fru vår och Blomsterflickorna och lite bilder när vi är på jakt efter vårtecken. |
![]() |
Jättestor gemensam teckning som barnen gjorde när vi hade kanintema och pratade om hur kaninerna bor. |
![]() |
Overhead med logiska block och vad man kan göra med det. |
![]() |
Sommarminnen från förra terminen. |
![]() |
Några av alla våra sånger och ramsor. Det som syns på väggen är logiska block och siffror som ligger på overheaden som står mitt emot. |
![]() |
Glassar som tillverkats av en triangel och tre cirklar. |
![]() |
Lite av allt mattematerial vi använt. |
![]() |
Ännu mera matte. |
![]() |
Formjakt. |
![]() |
Lite om att arbeta med mönster och att följa ritningar. |
![]() |
Lite om hur vi arbetat med matematik utomhus. |
Ha de´
Va roligt det var att få se någon annans pedagogiska miljö!
SvaraRadera