onsdag, april 13, 2011

Föredrag...

Ni som besökt min sida tidigare vet att jag och två kollegor, var av en från samma arbetsplats som mig, gick Förskolelyftet under hösten och vintern. I tisdagskväll hade vi, jag och kollegan från min förskola, ett lite föredrag om vad vi lärt oss när vi gick Lyftet. Vi hade det på vårt AP-möte och för alla som jobbar inom barnomsorgen på vårt rektorsområde, ca. 35-40 personer. Det var lite nervöst, men allt gick bra och vi fick mycket beröm efteråt. Många tyckte att vi varit jätteduktiga och min ena kollega sa till och med att hon var riktigt stolt över mig =) Och utan att skryta var det faktiskt flera som sa att det var det bästa AP-mötet på länge och det känns ju jätteroligt. Man kan ju hoppas att vi inspirerade någon...
Tänker visa lite bilder på hur det såg ut. Vi hade ställt upp våra dockor, tittskåp, studielitteratur, cd-skivor m.m. på ett långt bord så alla skulle kunna titta och klämma ;) Tyvärr glömde jag i all nervositet att be någon ta kort under själva föredraget men det får jag väll leva med. Hade varit lite roligt att ha annars. Det var ju mitt första föredrag...eller inte förresten. Jag har ju faktiskt hållit kurser i ett datorprogram som man använder tillsammans med barn för att göra bildspel m.m. Det heter KidPix.  Men nog om det, här kommer bilderna.










Är det något på bilderna ni undrar över får ni gärna fråga så ska jag försöka svara.
Ha de

2 kommentarer:

  1. Vad spännande, jag hade också velat höra, alltid kul att få ta del av idéer och kunskap. Men det kanske går att hitta lite info här på din blogg om vad ni gjort, för mig som bara varit in här ett par gånger...
    /Ulrika

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Ulrika =)
    Bilder och lite att läsa om min utbildning finns under etiketten Förskolelyftet. Böckerna som syns på bilderna är de vi använde. Lite svårt att se kanske...Men vill du veta mer får du gärna mejla mig på larsson.jill@gmail.com.
    Kram Jill

    SvaraRadera