onsdag, juni 30, 2021

Barnyoga och en vinst!

För någon vecka sedan deltog jag i en tävling via Instagram på Barnyoga.com:s sida. De lottade ut kortlekar med just barnyoga och jag vann en kortlek. Att det sedan bara var 17 stycken (tror jag) som var med i tävlingen och att de inte kunde välja en vinnare utan alla vann det är oväsentligt. Det var bra tycker jag, fler som blev glada med andra ord. I vilket fall så fick jag hem min vinst i brevlådan idag. Och sååå fin den var. Stora, fina och matta kort. Storlek A5 och de var så sköna att hålla i. Ja, lite knasigt att tycka det, men för mig är det lite speciellt med känslan korten ger i handen. Nedan ser ni några exempel ur kortleken och ni får kanske ett litet hum om storleken i förhållande till min hand som också syns lite.







Visst är de fina? Jag blev lite smått förälskad i alla fall. Och det ska bli så roligt att få använda tillsammans med barnen på förskolan. Jag hittade direkt några kort som helt klart passar in i temat och den sagan vi ska jobba med till hösten. Så kul.

Till hösten vill jag även gå en kurs i barnyoga. Råkade 'snubbla' över den på, jag tror det var Instagram, i någon reklam eller om det var bland förslagen på sidor man kan följa. Så jag in och läste på deras hemsida om utbildningen och kände att detta är något som jag verkligen vill göra. Det är alltså samma företag som har kortleken, nämligen Barnyoga.com. Så det siktar jag på att anmäla mig till när jag kommer tillbaka efter semestern. När utbildningen är klar blir jag (förhoppningsvis om jag klarar den) Diplomerad Barnyogaledare och det skulle vara så roligt att få göra detta. Jag har ju hittat yogan på riktigt hos mig själv för cirka ett år sedan i samband med en sjukskrivning för utmattningssyndrom. Så nu gör jag yoga varje morgon innan jag antingen kör till jobbet eller bara gör mig redo för dagen. Så härlig morgonrutin som hjälper mig. 

Ja, ja. Jag kommer säkert att återkomma här om denna utbildning senare när jag även berättar om hur det går och vart det tar vägen med vårt tema. Men nu är det dags att sova. Sju arbetsdagar kvar, sedan blir det fem sköna veckor semester.

Ha de'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar