torsdag, februari 18, 2010

Bilder på Bamse-sagan...

Här kommer lite bilder från min Bamse-saga. Vi börjar med en bild på Vargskogen. Där bor Vargen som försöker ta Bamse och hans vänner när de ska gå till Farmor.


"Skogen" har jag klippt ut ur tidningar och klistrat på en bit masonit. På detta har jag klistrat fast lite pinnar och bark i olika storlekar som trädstammar.


Till Farmor har jag använt en liten Björne-nalle som fått både förkläde, sjalett och glasögon (gjorda av ståltråd). Här tillsammans med katten Jansson.


Tillsammans med Bamse, Skalman, Lille Skutt och en burk Dunderhonung blir de stommen till sagan om när "Bamse går till Farmor".



Barnen tycker att sagan är rolig och lite spännande att lyssna på och vi får läsa den ganska ofta på min förskola. Återkommer med sagan lite senare. Trodde man kunde kopiera och klistra in från ett Word-dokument, men si det gick inte. Så jag får skriva hela sagan "för hand".

Tills dess säger jag...

Ha de´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar