fredag, november 12, 2010

Liten väska...

Nu har jag bestämt mig vilken väska som ska bli min Formväska (se tidigare inlägg) och vad jag ska göra med den lilla väskan. =)
Det får bli den stora som blir Formväska och den lilla väskan ska bli min Vandrande Pinnes, den som jag tillverkat i Förskolelyftet. Väskan är en liten brun pappväska som kommer från Panduro.

Så här såg väskan ut från början.
 Så här ser den ut när den är färdig. Klädd med olika papper för att väcka lite nyfikenhet hos barnen.

Klädd med papper med olika bilder på ena sidan.
Papper med siffror på andra sidan.
I botten ett papper med lite olika saker på.
Handtaget är klätt med rutig washitejp.
Vad kan finnas i?
Som ni ser så är den inte speciellt stor till mig. Men till min Vandrande Pinne blir den som en resväska. Och nu kanske ni är lite nyfikna på hur min Pinne ser ut? Här kommer bilder på honom och hans fina väska =)

Här har han väskan med siffrorna utåt.
Här bär han den med de fina bilderna ut.
Om ni undrar så heter han Peter Pinné och kommer från Frankrike. Han gillar spagetti, baguetter och att måla. (Det är ju långt och smalt som han själv.) Hans favoritsång är "En kort, en lång...". Och han samlar på korta och långa saker, och på stora och små saker som kan få plats i hans väska. Kanske kan barnen hitta något som är större/mindre eller längre/kortare? Vi får se...
Ha dé

Hej Hej!

2 kommentarer:

  1. Wow! Peter Pinne´du är ju en riktig charmör! Jag tror att Belle och du borde dansa en sväng under Eiffeltornet...Tack för fina bilder och blogg tips Jill!
    Min vandrare heter FrågeVisaLisa och kommer från Geometria...Vilket äventyr.Vi ses snart i Skövde

    SvaraRadera
  2. Hejsan Päivi! Kul att du hittat hit =) Ska bli kul att träffa alla Pinnar med ägare igen. Vi ses!
    /Jill

    SvaraRadera